
Centrum Zarządzania Projektami złożyło uczelniany wniosek w konkursie prowadzonym przez NCBiR „Doskonałość dydaktyczna”
Celem konkursu jest wsparcie uczelni w prowadzeniu działań wzmacniających ich potencjał dydaktyczny poprzez utworzenie i rozwój komórek odpowiedzialnych za podnoszenie jakości procesu dydaktycznego na uczelniach, w tym podnoszących kompetencje lub kwalifikacje kadry prowadzącej dydaktykę lub doktorantów lub doktorantek.
Kluczowym etapem w złożonym projekcie jest utworzenie jednostki odpowiedzialnej za jakość dydaktyki.
Kolejny filar projektu to autorski model rozwoju kompetencji dydaktycznych – 4 filary doskonałości + moduł narzędziowy. W oparciu o diagnozę kompetencji uczestników projektu uczestniczą oni w warsztatach zgodnie z typem i skalą luki w czterech obszarach kluczowych (dydaktyczny, cyfrowy, zielone transformacje, projektowanie uniwersalne). Efekt tej ścieżki to Certyfikat Doskonałości Dydaktycznej. Projekt nie kończy się na szkoleniach. Jego kontynuacja to rozwój społecznych ambasadorów doskonałości dydaktycznej. Udział w wizytach studyjnych i stażach – aby podpatrywać najlepsze rozwiązania w czterech obszarach kluczowych i wdrażać je w warunkach AWF. Dopełnieniem jest zaproszenie na AWF ekspertów i partnerów z innych uczelni – którzy w ramach konferencji i wizyt eksperckich będą wspierać ewaluację wdrożonych rozwiązań.
Charakter planowanych działań jest kompleksowy i wzmacniający potencjał uczelni. Liczymy, że spotka się on z pozytywnym przyjęciem ze strony NCBiR.